jodoh datang bergolek????....

semalam aku ke rumah my mom in law...dia buat open house. seperti biasa, aku dan sis in law yang hampir2 sebaya akan ambil contract cuci pinggan...contract masak memasak kami serahkan pada aunty2 yang lebih berusia dan matang...hehehe

anyway, bukan itu yang aku nak cakap pasal sekarang. aku cuma nak highlightkan conversation aku dengan salah seorang makcik...my mom in law punya cousin, kami panggil dia Mak Andak...conversation macam ni memang selalu terjadi...itu sebab aku agak phobia nak berbual dengan generasi tua...lagi pun, aku memang tak pandai berbual dengan golongan tua2...huhuhu

sambil aku mencuci pinggan...

Mak Andak : Mala, engkau ni masih sorang lagi ke...sampai bila engkau nak hidup sorang
diri. engkau tunggu apa ...nak tunggu dia bangun semula, dia takkan bangun lagi.

Aku : (sentap kejap)...belum ada jodoh la Mak Andak.

Mak Andak : engkau asyik terperap kat rumah, mana nak jumpa jodoh.

Aku : saya tunggu jodoh datang bergolek...(motif????)

Mak Andak : jodoh takkan datang bergolek. Engkau kena pergi cari...dulu alasan anak2 masih kecil... sekarang anak2 semua dah besar...

Aku : (boink)...err...

Mak Andak : kawin je la Mala. Tak de orang nak marah kalau engkau kawin lagi...

Aku : (have mercy!!!)...ye la Mak Andak, kalau jodoh datang bergolek nanti, sure saya kawin.

conversation terhenti disitu dengan alasan aku kena pergi kutip pinggan kat depan...huhuhu

8 comments:

  1. motif tak pandai bergaul dgn org tua?

    ehmmm...mdm muda lg ke? 18?28? he3
    jgn marah....he3

    ReplyDelete
  2. memang mimpi ngeri kalau "berpeluang" dan "berkesempatan" berbual dengan mereka mereka yang sebegini.

    kalau menjawab lebih lebih nanti di cop tak menghormati orang tua pula...

    adoih.

    ReplyDelete
  3. along pun kene jgak ma!

    "tgk2 nanti ku kawin dengan anak kau mala."

    amek kau!

    ReplyDelete
  4. juma..madam muda lagi la.
    she's 20++

    hahaha.

    it's ok.your mak andak x dgr lagi rumours about kitorg akan dapat satu lotus free tu.
    kalo die tahu,sure die terdiam pny.
    hahaha.

    ReplyDelete
  5. u know the best for urself n ur family. we always support you wut eva the decision you make madam.

    ReplyDelete
  6. ala madam mmg la jodoh x dtg bergolek tapi dia datang tanpa dirancang. ha3. mana la tau apa yg raja tulis dalam blog dia dlu jadi kenyataan... aminnnnnnnnnnnn...


    p/s: kalo jadi 4get me not k.

    ReplyDelete
  7. meletops sangat kan....heremmm...kalau macam tue..i nak tunggu jodoh datang bergolek2...kalau tak datang jugak...i suruh jodoh meloncat2...wakakkaka...larik lah kalau jodoh datang meloncat loncat....

    ha`ah..motif tak bergaul ngan golongan tue..opsss lupe lak...u kan happy bergaul ngan kita org...kita org pun happy....

    i ttp sokong u tuk jodoh datang bergolek

    ReplyDelete
  8. jodoh lily cartina and colin farrel datang bergolek-golek

    ReplyDelete

:-)

A ROSE BY ANY OTHER NAME ... tuberose

  Salam and good day.  It's the end of July/ early August, and my tuberose is blooming. Go figure. Despite its name, tuberose is not act...