Wednesday, 18 March 2009

haru biru


aku ingin tidur...dan bangun di dimensi lain...
dimana hukum karma tidak wujud
dimana destiny ditangan kusendiri
dimana lembaran hidupku masih putih bersih
tanpa dicemari warna hitam dan kelabu
better still...
aku ingin tidur...dan tidak bangun lagi...


kamu kagum dengan aku?...kenapa...kamu tak kenal aku...kamu cuma melihat luaran aku...
kamu kagum?...sebab aku cantik, pandai, happy go lucky, cool...itu kata kamu
kamu kagum?...sebab anak2 aku semua cute...sebab students suka aku...
kamu kagum?...sebab aku sentiasa ceria...sebab aku the perfect single parent...pasti hidup aku sempurna...itu yang kamu nampak
kamu kagum?...mahu jadi seperti aku...?
well...you can't handle it!!!

aku mahu berlari ke puncak gunung dan menjerit sekuat hatiku
aku mahu berjalan kedalam lautan sehingga aku tenggelam
aku mahu memandu dengan laju menghentam dinding konkrit
aku mahu ditinggalkan sendirian

sang patung sudah hampir tenggelam dalam tasik indah yang beracun...tapi tak mengapa...patung tidak akan cuba untuk menyelamatkan diri...lagi bagus...dia sendiri berjalan masuk ke dalam tasik buatannya itu...berjalan sambil tersenyum...
adakah tangan yang akan menariknya keluar...