Sunday, 29 March 2009

aku...? setia...?

Aku...?

Setia...?

Ya...Aku pencinta yang setia...

kerana apa...?


kerana aku tahu,
walau apa jua alasannya,
kehilangan cinta amat menyiksa jiwa.

kerana aku tak ingin lagi...
cinta bertukar menjadi air mata.

Bukan bererti aku takut

tak semestinya aku akan menolak...


pintu hatiku memang tertutup

tapi tidak berkunci...

kalau berani...
ketuklah.

tidak ku harap bulan di awan...

jatuh ke riba menjadi teman...

23 comments:

a.b geldofg said...

rezeki jgn dtolak...musuh jgn dcari

niena kierana said...

ya patung.. puisi mu kali ini mengingatkan aku pada satu kenangan yang tak mungkin ku lupakan sepanjang hidup...

hati terluka..
hati kecewa..
kenapa dia yang menyinari kini menghilang..
apa salah..apa dosa..
mungkinkah ini takdir buat ku??

yang pergi terus berlalu..
apa yang pasti..kebahagiaan ku yakin muncul jua.. tapi bila dan dimana.. ku biar terus dipersimpangan..

munculnya dia bukan ku pinta..
kerana hati masih pada yang lama..
siapalah aku..
menolak kuasa...

pintu hati tertutup kini..
kuncinya entah dimana..
ya..selongkarlah pelusuk mana pun..
tiada siapa dapat menemukannya..
kerana aku jua tercari kilauannya

petunjuk cuma satu..
"berdoalah semoga pintu hati ini akan terbuka"
lalu.. keajaiban cinta bisa membukanya walaupun tanpa kunci berkilau itu..

kebahagiaan milik tiap insan..
begitu juga aku...

p.s: kalau tak paham..buat2 paham :D

addyaholix said...

cinta selalu datang tanpa diundang.
dan cinta selalu hilang bila hati mula sayang.

tapi cinta tetap momen paling indah.
kerna cinta tetap cinta.

~~~ kay ~~~ said...

cinta itu seperti sinar matahari, memberi TANPA mengharap kembali,
TIDAK MEMILIH siapa yg ia sinari,
yang MEMBERI KEHANGATAN di hati...

very good morning to u & have a lovely day!
(^_~)

theCactus said...

cinta tu macam kentut.
semakin lama kamu tahan,
semakin sakit kamu rasa.
tapi,
bila kamu dah lepaskan,
kamu akan rasa lega.
dan orang di sekeliling pun
menikmatinya

hahahaha.
kan?

aloy_paradoks said...

putus cinta itu sakit (jika kita benar menyinta)

jatuh cinta juga sakit (sakit rindu mmg tak tertanggung)

kedua dua mmg sakit,, sungguh..

jumapx said...

tito buat lawak...hahahaha

Dark Ray said...

kadang-kadang gua xpecaya pada cinta..
tapi gua tau cinta yg xpercya gua sbnrny..
sbb gua dh bny kali bunuh cinta

adibah said...

Setia itu penyeksaan
Kerana bila si setia itu kecewa
Hilanglah jiwa
Hilanglah rasa
Akhirnya tidak sedar
Pintu hati diketuk lagi
Kerana jiwa dan rasa
Menjadi tuli

p/s: ini adalah sessi trial & error :-)

aloy_paradoks said...

pun tak boleh jugak.. sbb cinta adalah penawar segala derita.
dan kita kosong tanpa cinta..

~~~ kay ~~~ said...

cinta itu anugerah.
hargailah setiap anugerah
yang diberi kerana tak semua
yang diberi akan dapat berulang-ulangkali.
wish u all the best!
(^_~)

addyaholix said...

itu indahnya cinta.
buat kamu ketawa.
buat kamu menangis.
buat kamu suka.
buat kamu kecewa.
buat kamu rindu.
buat kamu runsing.
buat kamu gila.
itu indahnya cinta.

Dark Ray said...

sengaja atau tidak?
susah nak jawab..
yang paling tepat adalah kerana terpaksa

aloy_paradoks said...

gua tak tau samada "cinta itu banyak kerenahnya" atau lelaki yang terlalu "meremehkan cinta" huiiii,,,

en.Adam said...

kenapa orang minum kopi??

rasanya pahit, tapi tetap ada manisnya..

warnanya hitam, tapi ada keenakan nye..

rasanya kelat, namun ada ketagihnya..

ibarat cinta...

re: aku dah komplot ngan wahyudimy,boss tak boleh buat apa sebab ikut suara majoriti!!hahaha

DrSam said...

cinta bertukar air mata
biar air mata itu air mata cinta

wahyudi my said...

Hai.awak berbakat.minta ìzin untuk link.
:-P

addyaholix said...

wahyudimy hilang akal?
haha!

aloy_paradoks said...

er,, betul mmg banyak kerenah cinta. letih melayan kekadang.. kerenah cinta ok..bukan org..

wahyudi my said...

cinta seperti penyair berdarah dingin yang pandai menoreh luka
rindu seperti sajak sederhana yang tak ada matinya

Dark Ray said...
This comment has been removed by the author.
kueh bakar said...

nak ketuk ker tak ni..
nak ketuk ker tak ni....

hehehehehe

L. Asadullah said...

knock knock...^_^