wanita berusia...

Satu lagi hot chat yang menarik pagi tadi…wanita berusia kini sahamnya lebih tinggi. Kerana tak de specification on what ‘berusia’ refers to, and what ‘saham’ refers to, aku andaikan berusia refers to women over the age of 35, and saham would include things like…financial capacity, physical attributes, maturity etc.

Caller # 1 – wanita

Katanya…saya lebih berusia dari boyfriend saya, dan kami sangat bahagia. Bila ditanya oleh FF berapa usianya, dia menjawab…23 tahun, then FF tanya lagi…berapa usia boyfriend dia…jawabnya 22…

FF: boyfriend u ada abang tak…sure umur dia 23 kan???

Aku: boink…my first reaction was…help!!! Is she stupid or is she stupid…aku ke yang silap konsep atau budak ni yang tak faham konsep “berusia’? kalau dia yang berumur 23 tahun tu dikira ‘berusia’, maknanya aku ni… hidup satu zaman dengan T-Rex la…huhuhu…aku yakin dan percaya wanita berusia wouldn’t make such an idiotic mistake…on national radio lagi…

# 2 – SMS – tak disebut gendernya

Penulis sms berkata…semua lelaki muda yang berkawin dengan wanita berusia samada kawin kerana harta atau sebab mereka kena bomoh.

FF: aku tak ingat apa komen dia

Aku: MORON!!! Sempitnya pemikiran. Dia ingat wanita berusia semua desperate sangat ke nak kawin dengan lelaki muda…we are independent, smart, financially stable, bright…in fact, our future is so bright, we have to wear shades... Setakat lelaki2 muda yang baru start kerja takkan mampu nak tanggung kami wanita2 berusia…macam lagu Pianka tu…

“…aku mahu mobil yang besar
aku mahu rumah yang besar
aku mahu upah yang besar
wang untuk berbelanja
aku mahu impian besar
jika mahu menjadi pacar
aku mahu yang besar-besar saja…”

Hehehe…mampu ke???
Itu je yang aku sempat dengar hari ni…

8 comments:

  1. Mdm....every morning u listening to the radio and it was about life, marriage etc....hahahaha....dah bosan sgt ke??...let's sing Tanpa by SixthSense....

    ReplyDelete
  2. 23 kira berusia???ha..ha..ha

    ReplyDelete
  3. "..our future is so bright, we have to wear shades.."

    YES! Haha, well said Kak Mala!

    ReplyDelete
  4. madam..u not 'berusia'... cuma u lebey berpengalaman...

    ReplyDelete
  5. Betul la dayat..setuju...

    tak sabar rasanya nak makan nasi minyak di kayangan,
    menepung tawar mempelai diatas jambatan emas,
    perakan mempelai oleh kuda terbang,
    persembahan permaidani terbang,

    ReplyDelete
  6. khas utk cik nor

    tua2 keladi..makin tua makin menjadi...


    kekdahnya....cik nor still muda lagi fresh aperr.....itu sumer cuma angka yang tidak langsung mengambarkan perwatakan seseorang kn cik nor....bapa mat saja yang tidak menyedari akan kecantikan cik nor.....

    ReplyDelete
  7. betul mdm,
    23 berusia, dj tu paham ke konsep "berusia"
    kalau setakat 22, 23 tu,
    tu bukannya apa sangat,
    apa ke bangang nya laa hai.

    kalau dengar radio dan tengok tv banyak sangat benda yang mengjengkelkan.

    &%$&^$^^%$*#$@$@$ betul!

    *emo

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

:-)

A ROSE BY ANY OTHER NAME ... tuberose

  Salam and good day.  It's the end of July/ early August, and my tuberose is blooming. Go figure. Despite its name, tuberose is not act...