RINDU

Dinginnya malam ini. Tiba-tiba aku teringat kepada arwah ayah. sudah lebih 20 tahun ayah pergi... rindunya aku pada dia. Teringat waktu aku kecil, berdiri di bahagian hadapan vespa bersama arwah ayah, sambil menunggang keliling kampung. Those were the days. 

Namun kini aku sendirian... lelaki-lelaki penting dalam hidup aku semuanya telah lama pergi... ayah, abang, suami... hidupku ibarat bahtera tanpa nakhoda... tapi itu tidak benar... Akulah nakhoda... akulah juragan... andai karam bahtera ini... aku juga lah yang gagal...

Masih teringatkan arwah ayah. Aku sebak. Tak mahu menulis lagi. 
Al fatihah untuk arwah ayahku, Samsudin Bin Long - 1929 - 1993,  arwah suamiku, Affendi bin Zainal Abidin - 1968 - 1995,  arwah abangku, Roslan Bin Samsudin - 1961 - 1997... semoga roh mereka dicucuri rahmat. 

Salam Maal Hijrah untuk semua.

No comments:

Post a Comment

:-)

A ROSE BY ANY OTHER NAME ... tuberose

  Salam and good day.  It's the end of July/ early August, and my tuberose is blooming. Go figure. Despite its name, tuberose is not act...