Friday, 9 April 2010

semangat yang hilang - update 4 minit

bila motivation is low...aku dengar lagu ini..

Tajuk Lagu: Semangat Yang Hilang
Penyanyi/Artis: XPDC

Tidak engkau seorang
Juang hingga titisan
Rempuh tak berharapan

Nanti aku di sana
Di ufuk pemikiran
Lalu menghayatinya

Di dalam kubur manapun
Jasad aku ditanam
Aku akulah jua

Kita laksanakan
Mata hati yang damai
Di sana kejujuran

Semarak impian segunung harap dipulang
Usahlah diragukan keupayaan sendiri
Hati yang membara mengikutkan kata-kata
Jawapannya di sini
Semangat kita yang hilang
Oh kita cari pulang

Malu bertanya kawan
Sesat cari jalan pulang
Biar ia berkesan
Di lubuk hati terbenam

http://www.youtube.com/watch?v=n1bQzIZ3UeA

aku...the most underrated rock band in Malaysia....tapi aku suka....:-)

14 comments:

A.K.U.D.O said...

aku suka !

triple x malaya said...

lagu ni kalau di ska kan lagi best...lagi kuat semangat kau nanti..

BonekadalamChermin said...

sis PATUNG

lagu2 XPDC lirik dia best kan?
suka jugak..AKU MASIH DI SINI. =)

re: re: saye dulu nak amek sastera tp hajat tak kesampaian.sikit2 bolehlah..sis lagi terel! 100x..heeeee~

Syazwan Nizam said...

mdm~ nanti kasi gambar2 konsert matahari~~

regards,
SYAZWAN NIZAM

alang said...

XPDC? pergh. Ni kumpulan peberet expecially utk peminat2 "funfair". hehe. Dan saya salah seorang yg kadang2 melalak didepan pentas funfair~.

p/s Teringat zaman dulo2.

bias® said...

cari lah.

boe~ said...

xpdc? hebat.. lirik kreatif, muzik gempak...

mmm.. ape maksud lagu ye...?

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

layan kak

Anak Bumi said...

abang saya minat abis lah lagu ni!

boe~ said...

maksud aku apa maksud lagu ni...

alang said...

ada dekat bawah no plate motor tu. Dia pasang bendera terbalik... erkk, just klik klau nk besarkan pic. :)



Tapi skrang aku dah tak minat xpdc... Myb sebab pencipta lagu utama dia dah kembali ke Rahmatullah.

sekamar rindu said...

salam..

kak..memang al suka lagu ni...

best..

syahizad said...

suka juga.. just jumping here :)

syahizad said...

suka.. just jumping here.. nice art