Wednesday, 22 July 2009

mimpi itu

dunia gelap
alam mimpi

aku pergi

walau sendiri
aku tidak sunyi

wajah tanpa nama

nama tanpa wajah

aku kau dia mereka

dalam mimpi menjadi kita

gambar ni...aku suruh buat muka excited...muka siapa yang paling excited sekali???...errr...adam?

takkan aku tangisi

kilauan bintang

yang kini tidak kelihatan

kerana

dalam kegelapan

ia akan kembali

bersama mimpi...

dan seribu keindahan

ini gambar yang aku copy dari septembersebelas...sebab gambar dari phone aku, takde muka aku...gambar ni penting, sebab ini bukti yang aku lebih tinggi dari aloy...ahahaha



tq septembersebelas dan addyaholix kerana sudi menemani aku ke event MIMPI...

juga @tune, blogger pertama yang menegur aku pada malam itu, walau aku agak blur masa tu...sebab aku cuma ingat nama blog je...

dan aloy paradoks yang brutal tapi...oh so cute, serta gang2 paradoks, you rock!!!


aku...MIMPI menjadikan kamu semua sahabat realiti...aku tunggu next event...:-)

36 comments:

kueh bakar said...

mimpilah tinggi-tinggi
tapi sandarkan sedikit realiti
agar bila mimpi jadi ngeri
kita tidak akan 'mati'

bias® said...

maka aku tergolong dalam orang-orang yang rugi...

azwan bamadhaj said...

mimpi, adalah kunci, untuk kita menaklukan dunia.... berlarilah tanpa lelah, agar dikau meraihnya.....




*lirik laskar pelangi

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

gua kirim salam dari jauh...

addyaholix said...

ya. aloy lebih pendek. kalau guna perkataan yang lebih baik, aloy lebih rendah.

haha!

theconfused said...

eheh... pengganas sejati yg pandai sekeh jaaa...

hoooo... mcm blur ja bc entry nih, tak tau ujung pangkal.. kih3

~~~ kay ~~~ said...

syabas dan semuga siratulrahim yg terjalin kekal selamanya.

adibah said...

dunia gelap itu realiti
sedangkan kata hati
katakan.. yang itu hanya mimpi

kalau mimpi bulan dan bintang
kata hati.. biarlah ianya menjadi realiti

mati itu realiti
bukan mimpi

mamai said...

akhirnya mimpi jadi realiti.
tak sangka PC ada di sana aku cuma
singgah sebentar kerena badar ku tak sihat. terasa rugi pulak kalau tak sure jumpa kalian semua...may be next event

alang said...

uik. G event ramai2. Mcm best ja. Jeles2.

Ceplos tu nway bukan citer antu sgt pun, citer lawak ada ler. hehehe.

dark ray said...

next time bias next time..

GRuNGe said...

Erk, event apakah ini? Dah dua kali baca pasal event yang sama. Paling best, dekat jer rumah, tapi still tak tau. Adakah ianya gathering bloggers? Lalalala.

aloy_paradoks said...

gua standart orang asia.... hehehehhehehehhehe..

zul hafixi said...

aku nampak kamu...
di belakang sekali...
dekat dengan tiang..
tapi segan nak tegur...
takot slh orang...
hahha...

en.Adam said...

aloy je yang cute????????

xpe xpe

addyaholix said...

miss u so much!

haha!

ber_uwang said...

mimpi itu indah .. namun kenyataan selalu pahit..

terkilan ...tak jumpa ari tu

anaklaut said...

salam..

"seperti alunan ombak yang setia memukul pantai
begitulah setianya mimpi
tetap muncul setiap hari
walau tanpa diundang

seperti alunan ombak yang membuai lembut
mimpi muncul dengan seribu keindahan
bersama malam
disinari bulan, dihiasi bintang,
dan bayu yang membelai

seperti alunan ombak tengkujuh yang membunuh
mimpi ibarat asap hitam
bulan walau ada sudah tidak kelihatan
bintang juga hanya samar2 nampaknya

aku tangisi bayangan mimpi
yang sudah tidak kelihatan
kerana disitulah kau berada"

puisi yang best..tq .

a.b geldofg said...

hehehehehe

a.b geldofg said...

alangkah indahnya mlm itu jika si penabaur fitnah ada bsama

@tune® said...

nasib baik aku tegur kau ketika kita sedang duduk..
kalau x...tentu aloy pon kalah dengan ketinggian aku yg rendah...

~~~ kay ~~~ said...

RE: seHARUSnya aku ada bersama
cuma lima minit jarak dari kediamanku...sungguh!
semoga esuk masih ada... insyaallah.
(^_^)

s@yangh@sni said...

benarlah sepi itu indah..

en.Adam said...

re:hahahaha
okay nanti aku tanya zuria
hahaha
perasan betul

eh aritu janji nak blanje mekdi???????

anaklaut said...

salam...miss cendana,

miss di tag oleh anaklaut..jom ke blog anaklaut..

tq.

triple x malaya said...

apsal gambar gua xde....sedih ar..

boe~ said...

"hari yg gelap.... kini sudah terang..." huu best la lagu tu

~~~ kay ~~~ said...

RE: i’m emotional in reality and it carries over into my writing...

(^_^)

{~Marvellous Boyz~] said...

hye madam..pg xajk pu kn..huhuhu
erm..mestilah hidup lagi blog saya..
madam gak yg ajar agar teruskan berblog kan...hehhehe
nanti pape boleh r share eh..=)

BudAk hijAu said...

ala...np budakhijau xde..ini tidak adil..huhuhu..

momo the munkee said...

ni bias la nih ajak g deting...kan muke aku da xde...

Richeal Phil @ Ritz ^-^ said...

best nyer!! menyesal tak join, terlalu jauh pulak!

wahyudi my said...

Kool.

Laut dkt rumah mdm cantik x?

patahati said...

salam dari sorang yang brokenheart...

anaklaut said...

salam patungcendana,


terima kasih hadir memberi ulasan dlm blog AL.

:))) senyum untuk PatungCendana kembali..:)

WanHidayat said...

Benci.....sebab aku selalu bagi alasan untuk tidak turut serta...

Tapi....semua tahu malam itu, mata aku mmg merah!