Wednesday, 11 March 2009

hidupku adalah puisi-4 - surat cinta

ini puisi yang aku poskan dalam blog kuehbakar untuk entrynya yang bertajuk...surat chenta.

kekasih ku...

surat ini telah lama ku tulis

14 tahun tersimpan dalam peti hatiku...

ya...tersimpan

kerana aku tidak tahu

kemana harus aku alamatkan

aku kabarkan pada angin...
tolong sampaikan surat ku pada mu...
namun angin tidak mampu


ku rayu pada bulan...
berikan khabarku padamu
bulan juga hanya membisu


ku pinta pada matahari
ceritakan tentang kamu disana
matahari tidak bisa...


aku cuma ingin tahu
sendirikah kau disana
gembirakah kau disana
masih ingatkah kau padaku disini


maafkan aku
jika kini
aku jarang mengunjungimu
bukan aku melupakan


tahukah kau
setiap kali
aku meninggalkan pusaramu,
separuh hatiku menjadi beku
ya...setiap kali...

aku harap..
suatu hari...
surat ini akan sampai kepadamu
dan sehingga saat itu...
biar ku simpan saja dalam peti hatiku...



jawapan dari kuehbakar...

jangan kau risau..
pada angin tidak mampu
pada bulan yng ‘bisu’
pada mentari yg tak bisa…
jangan kau risau


surat peti hati
yg tersimpan rapi
biarlah tersimpan rapi
jagn ratapi
sayangmu yg pergi


pasti..
dia tidak sendiri di sana
dia tidak sepi
jika doa dipanjatkan
jika doa diselalukan
oleh mu
oleh lily catrina
oleh izat iskandar
oleh najmee nuraini
dia pasti gembira…


seperti kata mu..
"lebih baik lupakan buat seketika
agar bisa gembira
dari mengingati
dan sedih sepanjang masa"


jadi

bukalah hatimu
luas-luas
ikhlas dan tulus
kerana ‘gembira’ datang
pasti datang kembali
jika hati senyum dan lapang
untuk dirimu
juga utk mereka



aku...nice...:-)