Wednesday, 9 November 2011

THE BOOK OF LIFE - chapter 45

CHAPTER 1 : 09.11.1966 -

aku menarik nafas pertama sebagai seorang indiividu...dibawah zodiak kalajengking, diiringi monsun Timur laut yang ganas bersama dingin hujan bulan November. Thank you Allah.


 CHAPTER 45 : 09.11.2011

Aku masih bernafas...Walau dilontar dengan berbagai cabaran oleh takdir yang katanya sekadar menguji. Ya, kan ujian itu satu peluang untuk kita belajar. Aku terima, dan aku belajar.

Aku belajar tidak takut untuk jatuh...takdir telah melatih aku untuk mendarat di atas tapak kaki, bukan membiarkan diri jatuh terguling2 tanpa bangkit lagi. Scorpions always land on their feet...no matter where they fall. I am a scorpio after all. Semangat kalajengking tebal didalam diri aku...semangat untuk hidup dalam apa jua keadaan, walau didalam keadaan gelap, dingin dan sempit.

Ada kalanya, aku bertindak ganas, seganas monsun Timur Laut yang mengiringi kehadiran ku, melanggar segala yang ada dihadapan ...menbujur lalu melintang patah kata orang tua2.disaat2 begini, minda rasional aku sememangnya tidak mampu untuk melawan kekuatan jiwa yang sedang sakit. Monsun Timur laut yang ganas sudah sebati dengan jiwa aku, dan bila jiwa ganas ku memberontak, hanya hujan bulan November yang mampu menyejuk dan mengembalikan kudrat minda untuk bertempur dengan jiwa..seperti kata Guns n Roses...nothing last forever in the cold November rain.
Aku sentiasa menunggu hujan bulan November..



4 comments:

hafiz zainuddin said...

yeah! keep on fighting!

Wan Mohd Hidayat Wan Abdullah said...

Mdm...happy birthday. May your dreams and your wishes come true!. Hope all the good things go to you.....really, we both owe lepak2 session together....

kueh bakar said...

november rain memang best

DiLiaNa said...

i like this post .... and happy birthday kak mala :)