DETIK

Sesaat aku terbau wangian cempaka di halamanku
Bersama hembusan angin yang kebetulan singgah
Sebelum berlalu …
Sedetik aku menarik nafas yang dalam
Membawa haruman terus ke jantung
Agar ia kekal disitu
Wangian saat ini
Angin detik ini

Walau esok
Cempaka masih mekar dihalaman
Wangiannya bukan lagi wangian saat ini
Angin yang membawanya juga
Bukan lagi angin detik ini
Lalu aku menarik nafas yang dalam
Membawa haruman terus ke jantung
dan untuk sesaat
Haruman itu milikku

sesaat, aku singgah dalam hidupmu
sedetik, kekalkan aku dalam jiwamu
dan cintai aku hari ini
Mungkin esok, terlalu awal
Mungkin esok, sudah terlewat.

15 comments:

  1. >>___<<

    cempaka ...
    esok mungkin saatnya :)

    selamat hari raya sis
    Hugs.

    ReplyDelete
  2. at last! =)

    Selamat hari raya!

    ReplyDelete
  3. salam..

    wangian cempaka yg membungkahkan ingatan pada memori..

    ReplyDelete
  4. andai esok terlalu awal
    aku tetap akan setia menunggumu
    kan ku nanti detik tiba yang pasti itu

    andai esok terlalu lewat
    aku tetap akan merinduimu
    mungkin terus memujamu
    takkan bisa kasihku hilang di bawa angin lalu

    cempaka,
    biarkan aku tetap di hatimu


    cik patung,
    lamanya menanti entri baru... finally! =)

    ReplyDelete
  5. wishing u selamat hari raya aidil fitri~ maaf zahir & batin.
    (^_^)

    harum cempaka kesayuan
    di taman astakona yg tiba-tiba menyepi...
    kuning cempaka berkelopak indah, rapuh, wangi harum semerbak, mewangi, lembut membuai rasa..

    lalu bunga cempaka yg menginspirasi keindahan tiada tara.

    ReplyDelete
  6. Sedak amat bau cempake.Menyusuk sampei ke dade rasenye...

    Selamat Hari Raye...

    ReplyDelete
  7. Eid mubarak mdm. Tahun ni balik KT, tapi tak sempat beraya sakan.

    Susah nak cari Cempaka sekarang...apatah lagi cium wanginya

    ReplyDelete
  8. hidu cempaka menenangkn minda. Selamat Hari Raya maaf zahir batin! ^_^

    ReplyDelete
  9. Selamat Hari Raya.

    Turun2 Shah Alam, roger2 la aku sama. Bleh lepak skali. :)

    ReplyDelete
  10. erk, bleh bawak eh. Ada surcaj tak? hehe. InsyaAllah, ada rezeki nanti aku turun sana. Skrang ni nk apply cuti pun, agak bz ngn keja bertimbun. hehe.

    ReplyDelete

:-)

A ROSE BY ANY OTHER NAME ... tuberose

  Salam and good day.  It's the end of July/ early August, and my tuberose is blooming. Go figure. Despite its name, tuberose is not act...