Monday, 7 June 2010

blast from the past - old timers



date: 29.05.2010
event: sambutan hari belia peringkat negeri Pahang
location: pusat belia, Kuantan
players: patung, siso, jamee, persatuan karyawan Pahang


aku nak beli guitar sebenarnya. kebetulan aku jumpa Siso.... bukan kebetulan actually...haha...memang kalau dia ada di Kuantan, dia akan contact aku...malam tu, aku jumpa siso, razak dan hamdan.



anyway, aku mention yang aku nak beli guitar, sebab guitar dirumah sudah dibawa oleh lily ke KL...sekarang jamee takde guitar untuk di main...hahaha...aku? dah bertahun2 tak main guitar....maksud aku main lagu....bukan sekadar mencuba chords secara rambang....itu aku selalu buat...



kebetulan, Razak...kata, dia ada beberapa biji guitar...razak dan hamdan ini bekas ahli kumpulan September 5...mereka Juara Bintang RTM tahun 70an...yang pasti....kamu2 semua sure tak kenal...takpe...aku kenal september 5...lagu Kopi susu....kurang manis tambah gula...itu lagu mereka....aku suka!!!! oh...dan hamdan sangat handal bermain accordion....aku sangat impressed




dan, mereka juga merupakan orang2 kuat Persatuan Karyawan pahang...oh...lupa....pengerusinya...Siso. Karyawan pahang ahlinya terdiri daripada pelukis, pemuzik.pencipta, pelakun, penulis, pengukir, penyanyi, penari etc.



Right. maka, kata razak kalau mahu, boleh beli guitar dia...kebetulan esoknya, mereka akan perform di sambutan hari belia. boleh la datang tengok dan cuba gitar itu. so, i said ok. and the rest...is history....


jamee...gembira dengan gitarnya
aku...seronok tengok mereka jamming....:-D

14 comments:

fndrocka said...

masa gitar ada tak mahu pulak main lagu..gitar dah ke KL baru mahu rindu?

WanHidayat said...

Salam Madam...

Wah...bestnye dapat jumpe dorang tuh. Mesti Jemi nnti makn hebat main guitar...hehehehe...

***Lagu JUJUR satu!

baincardin said...

Salam patung! lama x dgr citer. apa khabar ?

*Bain x reti main gitar tp seronok bila tgk org pandai main gitar. :)

Ala said...
This comment has been removed by a blog administrator.
triple x malaya said...

lu pegang gitar cam rock star ar..gempak

zan-xray said...

saya pun suka dengar lagu secara live dari beberapa alat muzik. petikan gitar pun dah cukup memainkan perasaan hati.

hans said...

besday den tak sampai lagi
bulan 7 ni baru besday den
hohohoh
eh,teringin la nak main benda yang macam piano tapi tarik2 tepi tu
apa ntah nama dia

p/s : Rajnikanth Pun Ada Klon Sekarang http://hanspunyablog.blogspot.com/2010/06/bukan-setakat-michael-jackson-jer-ada.html

✖Maqruf Lim✖爱 你✖ said...

cantik gitar tuh.

boe~ said...

kau pandai main gitar!?.. best kan?
aku pekak nada.. nk harap org bg chord baru boleh main. nk cari sendiri..., mmmm mmg fail..habis sekolah, kwn2 jamming bwk haluan sendiri.. jadi takde sape nk bg aku lagu lagi... dan semua terpadam begitu saja..

Razman said...

kau mak yg rocks!haha

best gle jamee dpt supot..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

kugiran gitar rancak... ke ni.. lama tak ke sini

addyaholix said...

salam cendana. kamu makin serupa artis. nak autograph boleh? haha!

A.K.U.D.O said...

aku juga mahu ada gitar

VersedAnggerik said...

I loike Siso too!

Poetic kinda guy!