Tuesday, 19 January 2010

mencintai bukan beerti memiliki - 3

aku rasa
dadaku semakin sempit
dan nafas hampir terhenti
aku dengar
jantungku tercarik lembut
dan direntap kasar
aku lihat
jantungku digenggam mu
dan aku jatuh
aku tahu
tiada yang mampu
melukai aku begitu lagi

30 comments:

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

aku tatau nak komen...tp nak komen gak...

baincardin said...

luka sebegitu terlalu dalam. Ubatinya dgn penawar yg lebih mendalam. ^_^

niena kierana said...

cinta bukan bererti memiliki tp kita ingin memiliki..kerana apalah guna cinta andai tersimpan rapi di sudut yang gelap...........

aishah ibrahim said...

dan mencintai tidak semestinya bahagia. :|



jarang menemui yang benar benar tulus.

miEz haNeM said...

yup..
rite..

tapi hati2..chenta org yang berhak untuk dicintai sahaja:)

mamai said...

jadi milik siapa jantung itu sekarang

basikaltue said...

maybe..
tp ape yg paling penting ialah org yg dicintai bahagia walaupun bkn bersama kita...

:)

basikaltue said...

re : aku paham pe ko ckp..aku da buat keputusan..aku nk pergi dr kl..tp dye xbagi aku g..semalam aku da jupe dye ngn balak dye..balak dye xbg aku meet o cntct dy..aku fine jela..xkesah sgt..

ari ni aku da transfer tmpt keje da..out of selangor..aku da nekad xnk cntct dye..

tp tangan aku degil je nk dail no dye n ntar mesej..n dye layan gak..2 jela mslh aku skang ni..

alang said...

Aku masih menanti puisi riang darimu. ;)
InsyaAllah masa itu pasti akan tiba.

GRuNGe said...

You ROCK. ;)

Akhirnya, berjaya mengomen.

dzul hafixi said...

boleh ke klo ckp memiliki bkn beerti mencintai?

boleh kot..

Paradoks said...

takkan sampai macam tu sekali.. ngerinya..

Uncle Lee said...

Hi Patung Cendana,
Dari mana punai melayang?
Dari paya turun ke padi.
Dari mana datang sayang?
Dari mata turun ke hati.

Bagaimana menangkap landak?
Diasap pintunya dengan api.
Bagaimana mula berkehendak?
Dari mata turun hati.

You stay young, stay beautiful and keep a song in your heart, have a nice day, Lee.

mr.nuvel said...

erm mr.nuvel ske sgt kata2 akak pc.. klu karangkan utk buku2 mesti gempak..


andai mencintai itu memiliki, maka tiada la perempuan simpanan,,skrg ni memiliki tdk beerti mencintai...

ZULKIFLI BIN MOHAMED said...

Salam PC,

"ayuh!, tanpa luka - cinta dan memiliki; dua hal yang tidak seharusnya disamakan bukan ?".

bias® said...

pegi klinik.

duwenk said...

aku tahu
penawar mu juga mangsa
aku tahu
puisi jadi rasa..

WanHidayat said...

Mdm...
Penawarmu adalah Sungai Lembing....lekaslah ke sana...dan bertapa!

D' onLy oNe said...

mencintai bukan beerti memiliki..wow..pedasss..

My Handbag Hooks said...

Hi there,
I would like to introduce you to the latest must-have chic item.
Handbag Hook.
Please visit http://myhandbaghook.blogspot.com to learn more about it.
Many thanks.

hisham said...

salam..xmo la sentap2...senyum2 la slalu ok...

triple x malaya said...

nafas hampir terhenti..kau asma ke..apsal tak bagi tau dari dulu..hehe

Kapten Luffy said...

memang berkesan org itu di hati mu ya

realisticjunky said...

yelah, juga sedang menunggu puisi riang. lekaslah! ;p

~~~ kay ~~~ said...

yup, hukum alam menyatakan...
mencintai x semestinya memiliki dan
hakikatnya, kita x pernah memiliki sesiapa, kita yg masih berusaha menggapai cintaNYA!

(^_^)

patungcendana said...

aishah...err...tak bahagia ke?

mana pergi blog kau?

Syahrul Helmi Mohd said...

best!!! terasa pedihnya ;) tp masa dia genggam jantung tu dia ada picit2 tak? sure sakit...

baincardin said...

Semakin sempit tidak bermakna kurang kesemuanya. Jadi pilihlah yg terbaik. ^_^

Pekerja Kontrak said...

mencintai dan memiliki.
mencintai dan memiliki.
mencintai dan memiliki.
mencintai dan memiliki.

Sukar untuk dia madah.
tarian mu. gelekana mu.
Ingin ku miliki.

hati ini lara. duka.
sakit seperti luka disimbah air garam.
namun ku relakan kau di miliki orang lain.
di nodai orang yang memiliki mu. dan kau cintai.

kerna aku masih mencintai mu.

Razman said...

korek jantungnya kembali. sakit dibalas sakit. setan sungguh aku. haha