Tuesday, 22 December 2009

Kuala Lumpur lagi...2

19.12.09
place: Shah Alam, Kuala Lumpur
event: day 1
Players: patung, dark ray, aloy, mamai, triple x, adam, razif, shairazi, dibantu oleh...beruwang dan raihan


petang

hotel hunting was unsuccessful. sightseeing was fun though. kami menuju ke destinasi seterusnya...ie:...rumah aloy. perjalanan ke sana agak mencabar dengan aloy sebagai co-pilot yang keliru dengan arahan sendiri, aku sebagai pemandu yang memang keliru dari awal hingga akhir, dan dark ray sebagai interpreter yang lebih mengelirukan keadaan. how we got there in one piece...remains a mystery.



malam

tunggu mamai ambil kami...ie:...patung, aloy, dark ray, triple X ...di rumah aloy untuk ke panggung experimental ASWARA. oh...aku ada call pentoi sebelum sampai KL tadi, tapi katanya, terlalu short notice...so...the next time aku akan cuba inform dia beberapa minggu lebih awal...hehe...dan aku beritahu Beruwang aku ke Kl...sebab tu dia pun ada malam itu....however, for some obscure reason, addy dan dibah could not make it...



perjalan ke ASWARA agak lancar. this time, mamai yang drive...sebab pergi dengan kereta dia ok, bukan sebab budak lelaki tiga orang tu tak percaya kat aku . aku jadi automatic pilot...hehe...dan kali ini, ada tiga co-pilots...kalau sesat lagi...aku terus balik kuantan la...




tapi, ada juga yang sesat malam itu...beruwang, yang datang dari Nilai...dari KL central, kami suruh dia stop dekat Bank Negara...tapi dah habis satu performance pun dia masih tak sampai2 ke ASWARA...mula2 katanya di jalan raja laut, then, dia di jalan dr ismail, lepas tu aku dah lost track dia kat mana...maka aku dan mamai decided to go look for him. kami suruh dia datang semula ke station bank negara...kami tunggu dia di sana dan bawa dia ke ASWARA. berjaya akhirnya...itu the first time aku jumpa beruwang aka atan...orangnya....definitely lebih tinggi dari mamai...hahaha






masa tu dah jam 9 lebih dan last train, kata atan, pukul 10. namun dia stayed sampai habis performance, nearly 11pm, dan selepas itu kami berlumba dengan kereta CAD...ala2 the fast and furious...untuk sampai ke station Kuala Lumpur untuk cari ticket bagi atan pulang ke Nilai because he had to work the next morning...guilty pula rasa aku buat dia datang ke KL untuk beberapa jam saja...takpe...dah janji nak jumpa lagi next MIMPI...



next, sessi melepak di Shah Alam...setelah membuat beberapa pusingan, maka kami...ie:...aku, mamai, aloy, dark ray, shairazi, adam dan razif ...stopped di...errr...aku lupa nama kedai tu...takpe lah, tak mengganggu plot pun...agak lama juga kami melepak disana, and at some point, raihan joined us.




at this point, aku masih lagi homeless in Shah Alam...so...kami meneruskan misi mencari hotel yang tidak penuh....walau pun, raihan offered untuk aku tumpang di tempat dia, aku segan , sebab baru beberapa minit kenal dia...tapi dia memang baik hati...thanks a lot....





this time, kami berlima pula merayau2 dari Shah Alam hingga ke Kelang...akhirnya aku stayed in small hotel in Kelang...waktu itu dah jam 3 lebih...kesian mamai dan budak2 Paradoks tu...kau orang memang gentlemen...setengah jam kemudian aloy dan triple X datang semula menaiki motorbike untuk hantar bag aku...baiknya hati...huhuhu







ok ...stop dulu. day 2...featuring Bias...coming soon





aku...budak2 PARADOKS memang gentlemen... :-)

14 comments:

mamai said...

huh aku tak cukup tinggi ker...mau kena minum susu lagi nie

anaklaut said...

salam...kak PC,

bestnya.

A.K.U.D.O said...

patutlah bilangan isirumahku kurang masa tu..hehehe

NuR said...

hehe..
kalo nur kecik..
bro mamai pun mcm tu juga la..versi lelaki..hikhik!

pc..
huhu..nape sana ada teater banyak..
sini takde..huhu
rindu dah dgn teater sumer..
rindu dah buat props..
huhuu....
waaaa.
nak ikut
tapi tak boleh..
isk..isk..

Dark Ray™ said...

kedai tu nama bundy sebab bandi amuk punya...
dan memang kita jumpa yantzen kan kan kan?
tapi tak semua nampak muka dia...
ahahaha..

triple x malaya said...

aku rase mamai memang patut minum susu cap tinggi..haha...ape2 pun malam tu memang gempak..ayat yang gua penah dengar kat hotel tu memang sampai mati gua akan ingat..haha

Nabil Fizri said...

tak ajak.
hate u!

en.Adam said...

aku ada ke??

[S]itie [B]Um [B]Um said...

bestnye berjalaaaaan madam!

hisham said...

salam..bro mamai kna minum ribena...hehe

bias® said...

ler...ini ke cerita malam tuh? gila ah ding dong!

basikaltue said...

salam perkenalan..
ko selalu ke g aswara 2??
ko mnt ea teater??

KIBA kline said...

re:
kak mala.
ye, rambut dah panjang balik.
tapi tak sepanjang kau. :D

woah. lili main gitar ye?
:D

adibah said...

sorry ye.. aku tak dapat join hari tu.. insyaAllah.. bulan June ni.. aku abis study.. harap2 boleh join selalu..