Tuesday, 15 September 2009

subconscious

aku berbicara
namun
tiada suara yang kedengaran

aku berjalan
namun
aku masih ditempat yang sama

kini
aku berlari ke tebing yang tinggi
dan terus meluru ke bawah

mungkin
saat tubuhku terhempas ke bumi

aku akan terjaga...

aku...can a real dream exist among so many nightmares...

27 comments:

mamai said...

usah kau berlari
usah kau berdiam diri
usaha seada yang mampu
pasti suara mu akan di dengari
biar tak seindah melodi lagu

baincardin said...

kekadang mimpi boleh jadi kenyataan :)

aishah ibrahim said...

mimpi apakah kak mala?

~~~ kay ~~~ said...

mimpi merupakan penggambaran simbolisasi yang sangat dalam...
adakah mimpi itu hitam putih atau berwarna warni....

ZULKIFLI BIN MOHAMED said...

Salam PatungCendana,

"nice",

"raya di Dungun atau Kuantan ?".

aMMerZ said...

it's hard 4 me to comprehend ur poetic...~i'm not good in literature stuff~

does it mean that ur life is full of nightmares n miserable days??!!

bias® said...

terjaga? mati lah!

dzul hafixi said...

kau jangan men gile... sampai nk terjun2 nih...

zonaku said...

mimpi hanya mainan tidur...

anaklaut said...

salam..

Dan aku tak punya apa-apa untuk dibawa pulang sebagai harapan
sepanjang perjalanan..
Terkapar aku memamah -meminta pulang tersandung awan
Gerimis di hati seturut ombak beronak-duri ini senja begitu sepi.

ku juga ingin berlari moga adalah harapan membaca nada di kelopak mata ..

anaklaut-

addyaholix said...

kamu perasan tak, kadang-kadang mimpi yang buat kamu sedar tentang hidup. kadang-kadang yang maya itu buat kamu belajar tentang realiti.

aloy_paradoks said...

raya kat terengganu ke kuantan?

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

ko tido ada bsh kaki?..penuh ngan cat tu...heheehe

triple x malaya said...

mimpi..kami akan datang lagi lepas raye ni...

selamat hari raye maaf zahir batin...

Paradoks said...

PARADOKS mengucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin
-aloy

Paradoks said...

kalau boleh mmg nak raya umah lu... apa apa kalau jadi nanti gua mesej.... tapi tak sure la...sgt tak sure.

Razman said...

slmt hari raye..maaf zahir batin..

p/s:mber aku puji puisi ko..

duwenk said...

kau akan terbang.. tak akan terhempas, walaupun mimpi, kata2 memang memaksa diri, dari ekspresi dan ilusi hati. Oleh itu, mulut akan bersuarakan hati, kaki akan berlangkah sendiri, dan tebing akan menjadi tangga yang mengubah mimpi..

slm. Lame tak singah.. hihhih

kimisai said...

mimpi paradoks kot...


kalau kau bersuara lagi,
kalau kau masih berjalan lagi,
kalau kau dapat menikmatinya lagi,

kau di alam realiti,
bukan lagi mimpi
bukan di alam Mati...


***********************************
mcam main bola,
lu skor 1 wa kosong,
pastu wa skor 1 lu tak skor dah,
kita seri,

lu skor 2 wa 1,
wa skor balik 1,
kita seri,

lu skor la berapa pun,
wa pun skor la bejuta pun,
tapi bila di luar padang,
anggap la ianya hanya permainan,
jadikannya 0-0 balik,
walaupun hakikatnya,
lu mungkin 5,
wa mungkin 0,

lu mungkin 0,
wa pulak 5..6..7..8...,
tapi bila dah keluar padang,
0-0 balik..

apa salahnya....



SELAMAT HARI RAYA AIDILFTRI
MAAF ZAHIR BATIN
0-0 ok..!!
***********************************

boe~ said...

gua teringin nak mimpi terbang. kalau dapat jadi kenyataan lagi best

baincardin said...

Selamat hari raya ye patungcendana! ^_^ Moga² yg terbaik segalanya, amin.....:)

adibah said...

Mala,

Selamat Hari Raya.. maaf zahir batin

Jangan mimpi time raya tau.. kesian budak2 terpaksa tunggu kau terjaga..sebab nak salam 'duit raya' .. :-)

pita pelekat said...

bisa maa...
terkadang, realiti itu sebenarnya hanya sebuah mimpi...
dan terkadang jugak, mimpi itu adalah realiti...
kita yang jadik penentu~
selamat hari raye patung...
duit raye utk gue jgn lupe...

triple x malaya said...

salam aidilfitri n maaf zahir batin dari L.I.M...

@tune® said...

halimunan kau ini

selamat raya sakan

~~~ kay ~~~ said...

سلامت هاري راي عيدالفطري
معاف ظاهير & باطين
كالاو اد ساله سيلڤ اتاو تركاسر بهاس

patungcendana said...

pita pelekat...

nak duit raya...datang rumah la...