MENCINTAI BUKAN BERERTI MEMILIKI - the flipside

ok kimi, puisi untuk kau...saya tulis dua terus...lol..


mencintai bukan bererti memiliki-2


dibawah langit yang cerah dan biru
aku teringat padamu

ditengah kedinginan bayu subuh
hatiku kau sentuh
dengan tusukan mawar berduri
diriku kau calari

bersama kelopak mawar yang gugur ke bumi
aku mati
yang tinggal cuma luka itu
yang ada cuma darah itu


mencintai bukan bererti memiliki-the flip side
dibawah langit yang cerah dan biru
aku teringat padamu

bersama putihnya awan yang berlalu
kau pergi dariku

ditengah keheningan senja ungu
aku masih menunggu
dalam mimpi pada hitam malamku
kita sering bertemu

walau cuma dalam mimpi
hakikatnya aku tetap disini
aku...mahu menggunakan silver bullet, perlu yakin yang ia akan berkesan...kalau tidak werewolf tidak akan mati...jika yakin...peluru kayu pun mampu menjadi silver bullet...:-)

31 comments:

  1. fuyooo.
    besh besh.
    nie kene belajar nieh.
    ahaha

    ReplyDelete
  2. salam madam...

    yg 1st 2 sesuai kot utk sy...
    hahaha~~~~

    ReplyDelete
  3. owhh.... nice....
    ~menyayangi tak semestiny amemiliki, memiliki tak semestinya abadi~

    ReplyDelete
  4. patungcendana,

    bulan bertanya pada dirinya,
    kapan berhenti meminjam cahaya,
    laut juga turut bertanya,
    kapan lagi di landa gelora,
    bumi pun nak bertanya juga,
    kapan lagi nak pinjam tanahnya....


    gua pulak nak tanya,
    kimie yang lu petik kat atas tu siapa??
    gua ke khalifah lain yang sama nama??


    hahahha,.....uupdate pun....

    ReplyDelete
  5. salam...PC,

    terima kasih banyak kerana selalu singgah di anaklaut memberi ulasan..

    saya bangga dan teramat kagum denagn bahasa PC dalam entri ni, sangat best..sybas.!

    ReplyDelete
  6. Cendana. Kenapa puisi mu selalu bernada pilu? Apakah tiada lagi suria sang mentari menerangi hidupmu?

    Actuly bukan tak makan. Terpaksa makan.hehe. Tak kick la bihun sup klau tak pedas. hehe

    ReplyDelete
  7. yea...terima kasih patungcendana yang budiman...

    hahaha...mcm radio bleh request2..ngeh..
    thanks lol...

    ReplyDelete
  8. A gentle word like a spark of light,
    Illuminates my soul
    And as each sound goes deeper,
    It's YOU that makes me whole.

    ReplyDelete
  9. aku sayang dia
    dia pun sayang aku
    tapi untuk bersatu
    mungkin tidak berlaku..!

    ReplyDelete
  10. silver bullet tak de. quicksilver bag ade le. nak ke

    ReplyDelete
  11. camne nak follow?cair la bce sume sajak awk..masuk trus dlm hati

    ReplyDelete
  12. tipu! kayu tak boleh jadi silver!

    ReplyDelete
  13. memiliki bukan bererti menakluki..
    take very good care & have a lovely day!
    (^_^)

    ReplyDelete
  14. uh...tak pandai aku puisi2 nih...gayat siut..

    ReplyDelete
  15. dan cinta itu tidak semestinya bersatu...
    dan demi cinta itu kau ku dambakan
    dan demi cinta itu bukan juga milikku
    dan demi cinta itu biarkan di hatiku
    dan demi cinta itu ku pendamkan harapan
    dan demi cinta itu ku relakan ia berlalu
    dan demi cinta itu biar hati meratap sayu
    dan demi cinta itu untuk mu....



    seandainya ada keyakinan bukan silver bullet atau peluru kayu..tapi cukup dengan kata-kata mu buat warewolf kelu

    ReplyDelete
  16. "ANDAI ADA LANGKAH MEMBEKAS LARA,
    ANDAI ADA KATA MERANGKAI DUSTA,
    ANDAI ADA TINGKAH MENOREH LUKA,
    KUMOHONKAN MAAF LAHIR BATIN,
    SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA"

    ReplyDelete
  17. ohoh..

    demi..
    keyakinan..
    seisi dunia berubah ceritera.. :)

    salam ramadhan..

    ReplyDelete
  18. salam.PC,

    terima kasih sudi singgah di anaklaut memberi komen.

    salam ramadhan buat anda..moga di bulan yg mulia ni PC akan sentiasa di rahmati allah swt

    ReplyDelete
  19. ditengah keheningan senja ungu
    aku masih menunggu...

    -baik g solat magrib.. lagi bagus.

    ReplyDelete
  20. aku ske puisi kau..
    menusuk kalbu...

    i wish i could write sumthing like u guys..

    butta...

    aku xgheti...

    xpela..aku baca puisi kau sajalah

    ReplyDelete
  21. slmt menyambut ramadhan juga!

    ps: rasa mcm: 'wah patung cendana wish slmt mnymbt ramadhan'-poyo kan hehe

    ReplyDelete
  22. Salam,
    selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak 1430H - mohon maaf jika ade kesalahan.
    (^_^)

    ReplyDelete
  23. selamat menyambut ramadhan al mubarak jgk kt madam...

    x ley la bg kt sy...
    nnt kimisai jeles...
    hahaha~~~

    ReplyDelete
  24. salam..pc.

    tq singgah anaklaut.

    salam ramadhan buat PC.

    ReplyDelete
  25. Selamat menyambut bulan Ramadhan yg mulia ye Patung! Bain minta maaf kalau ada salah dan silap ya ^_^

    ReplyDelete
  26. makin berpuitis madam ni..why not kalau u buat karya khas dan bukukan semua hasil kerja u..

    sure havoc kan??

    ReplyDelete
  27. kau buat puisi untuk adik aku...
    dush...

    memiliki juga bukan bererti mencintai...

    ReplyDelete
  28. bagaimana ingin memiliki atau dimiliki
    pabila hati itu nun jauh sekali untuk dicapai...apatah lagi untuk disii.

    ReplyDelete

:-)

A ROSE BY ANY OTHER NAME ... tuberose

  Salam and good day.  It's the end of July/ early August, and my tuberose is blooming. Go figure. Despite its name, tuberose is not act...