Saturday, 15 August 2009

hidupku adalah puisi-15

dari sahabat...

re: "disitu..."

dimana bintang mampu memeluk bulan,
di situ aku mahu merenung malam!...addyaholix

di mana jua kau berada akan ku jejaki.. mamai

aku ingin mengikut walau ke mana sahaja langkah ini......
Di mana ada udara...di situlah tetapnya aku...WanHidayat

dimana ombak menyapa pantai
disitu aku ingin berlari...adibah

itu padang.. disitu aku.. dimana kamu??..zul hafixi

pabila sambal ikan bilis bertemu nasi,
aku terus jadi lapar...boe~

pabila sendi dan otak bersatu,
seragam menghayun driver,
dan bola melayang jauh...
ketika itu dan di situlah
segala masalah dan stress pergi bersama bola itu ...boe~

dimana patungcendana makan,
disitu juga gua nak makan.
dimana patung cendana minum,
disitu gua nak minum gak.
dimana patung cendana tidur,
kat citu gua takleh tido...kimisai



re: "hidupku adalah puisi-12"

aku berbicara tanpa kata...
membaca tanpa huruf bukan rumi atau jawi
tapi manusia yang pentingkan diri...
sukar untuk aku mengerti...mamai

re: "namun..."

being alone
lebih indah
dari berteman
tapi makan hati...adibah

suatu masa pasti kite bersendiri juga..
bile sapai di batu keramat itu...@tune®

kamu tidak keseorangan
seluruh dunia bersama kamu
namun
dunia membisu
kerana kamu patung cendana...azwan bamadhaj

bila keseorangan
aku sering renungi diri ku sendiri....
sepi itu indah rupanya...mamai

menghayati puisi-puisi indah mu...
umpama menyusur liku hidup mu...
kata-kata puitis yang tersurat...
tersimpan makna yang tersirat...
sepi adalah teman hidup mu...
semoga bahagia seiring dengan mu... mamai

kalau berdua lebih melukakan
lebih baik bersendirian mengubat hati tanpa teman...DrSam




re: "smile a bit...edisi stress buster"

orang lain selalu tak mengendahkan kewujudan kita berdiri di sini
hanya peduli kala waktu menunding silap diri...LavENDer Wind


re: "taman rahsia"

kamu bunga.
biar aku jadi tangkainya.
kamu warna.
biar aku jadi wanginya.... addyaholix

aku...rindu kamu semua...

18 comments:

ber_uwang said...

bergini lah nasib lemukut
ada disisi tak jadi cukup
di buang ketepi
tak menjadi kurang

bias® said...

aisey...banyak nyer orang seni? nak terai jugak boleh?

gendang gendut tali kecapi, kenyang perut suka hati.

berapa markah?

Daoz said...

mdm,kalu u ade plan nk blanja i pastu gi piknik kt sg.lmbing atau air trjun pelngi,let me know ok.i akn gigih pergi ump.hehehe..

ps:kalu ade another trip 2 bkt tinggi pn bgus jgk.i da lupe mcm mn rupe batmobil u.

anaklaut said...

salam.. pc,

wah..semua sahabat2 PC sangat puitis komen ni..:)

tq singgah anaklaut

@tune® said...

batu keramat perlu ditempah..
tanah sedikit akan menjadi milik kita
berdoalah supayay apabila kita pergi
kita punya keduanya..

jika tidak...kita hya mati meninggalkan nama..
tiada tempat persemadian...

adibah said...

indah! :-)

kimisai said...

nak tumpang beradu,
tapi katil tak seluas bidang,
tak palah,
asal nafas di kongsi,
khabar di terima,
cukup memuaskan hati,
cukup menhilangkan rindu dakapan diri,
walau kita jauh di celah perkenalan..


p/s: tak sangka gua ader gak dalam entri ni..hua3...

mamai said...

rindu mu untuk semua rindu ku untuk mu....

aloy_paradoks said...

Mamai:
sepi itu indah?
wah! Nasir Wahab rupanya... Heroin die raja ema kan... hehhehhe

Razman said...

huhu..bes.. tp spe berpuisi utk spe ni? nme org2 kat tepi tu org yg post puisi tu ke? ke dr ko ditujukan ke diorg?

GRuNGe said...

Wah, siap ada jilid tu.

addyaholix said...

saya pembuka. dan saya penutup. kool!

anaklaut said...

salam..pc,

best ayat PC pada dlam blog saya..thanks..!

KIBA kline said...

woah!
org besar besar nie.
:P

s@yangh@sni said...

ader sesaper nak buat puisi untuk saya tak???


disini kujengah..
aku menemuimu...

boleh tak? boleh tak?

boe~ said...

memang hebat... tak terlintas ooo nak olah mcm ni.

wahyudi my said...

rasanya kalau mdm jadi keyboard, addy mau jadi mouse x? mouse yg urban... hehe

addy,
pis bro :)

kimisai said...

kalau kita lihat awan,
kadang putih,
kadang gelap,
kadang biru..


sama lah macam patungcendana..mana lu???GUa tunggu putis-puitis sintaksis dari lu ni..