Saturday, 23 May 2009

thepatung says...



masa tidak memadamkan kenangan
manusia yang memadamkan kenangan
manusia juga yang memadamkan manusia lain
life's too short for misguided heroics

24 comments:

Daoz said...

mdm u jd ke pegi reunion in kl?will u b at d swiss garden for ICON?

aloy_paradoks said...

mampu ke manusia memadamkan kenangan?
Gua rasa tak mampu... gua rasa la..

aloy_paradoks said...

mana mampu.... mana ada manusia yg takde jiwa dan perasaan,,,

Dark Ray said...

gua dah lama tak beli pemadam

aloy_paradoks said...

patung hanya nama dan perlambangan...
tapi patung ttp ada jiwa dan perasaan...

en.Adam said...

re:
pementasan bulan jun ni,21-26 jun..
ala wikend ni ke??
nnt datang la lagi..
hehehe

manusia lupa dia manusia
bila bertuan kan duit
duitlah yang berbicara untuk manusia
manusia tiada hak untuk berbicara..

boleh tak jawab macam ni??
:-)

DrSam said...

hebat juga bila patung dapat bersuara.

en.Adam said...

re:
aku dan aloi tak menghilang
memang setia dengan kota metropolitan ini
:-)

kau jangan la puji lebih lebih
aku dah tersenyum sipu dlm bilik
sambil blushing blushing
hahahahah

Daoz said...

re: esok,sunday ktrg pergi sana utk rehearsal.on monday,of courselah ade.show at night,ktrg redi from petang la kat sana sbb pg ade class.

a.b geldofg said...

:)

NoName said...

memang tak boleh nak delete kenangan.tp kadang2 kita x boleh ingat benda lama.kene move forward :)

D' onLy oNe said...

manusia mmg snang memadam kenangan..
ibarat pemadam memadan tulisan pensel..hehe

en.Adam said...

re:
aku masih lagi blushing2..
hhehehehehe

selamat berhujung minggu patung!
:-)

Atan said...

biar masa berlalu..selagi hidup kenangan pasti ada..

azwan bamadhaj said...

re:aku pulang tu bukan tajuk lagu, hanya lirik sahaja dalam lagu berhenti berharap... hehehhehehe

btw, manusia tidak mungkin dapat memadamkan manusia lain, kerana manusia tiada kuasa luar biasa, kalau sungguh pun dipadamkan dari kotak akal fikiran, ia tetap akan kembali jua...

addyaholix said...

apa lagi yang tinggal dari masa lalu kalau kenangan pon kita padam?

baincardin said...

'misguided heroics' - so symbolic+meaningful ^_^

hantu raya said...

hehehehehe

patungcendana said...

hantu raya...

hehehehehe...

awalnya keluar...belum raya pun lagi...

kau hantu raya apa...raya puasa ke, raya haji ke...raya cina ke...raya hindhu ke...atau bunga raya... :-D

hantu raya said...

aku hantu pilihanraya

patungcendana said...

hantu raya

hantu pilihanraya....oh yang merasuk semua calun2 pilihanraya tu ya... :-D

Atan said...

setiap detik itu kenangan , tapi kita hanya mengenang yg indah atau yang pedih.. hidup seminit yang lalu amat bererti kerana kita masih boleh bernafas

aloy_paradoks said...

kenangan hanya terpadam bila hilang ingatan... itu belum tentu.. kekadang dlm citer melayu leh ingat balik..

geo_life said...

life is always too short for everything..thank god we have memory to keep it along with us