Wednesday, 1 April 2009

jangan...

usah lah kau bicara tentang perasaan jika pada hakikatnya perasaan itu tiada

jangan kau mulakan episod cinta jika kau tidak berani bersama hingga ke penghujung jalan

usah kau biar aku merana kerinduan jika kau hanya sekadar menduga

janganlah kau sentuh hatiku ini jika kau ingin melukainya

usah kau kata ini untuk selamanya jika akhirnya kau akan pergi

andai benar ini selamanya, pastinya kau akan mencuba
jangan berkata selamanya, kerna aku akan terluka

14 comments:

adibah said...

tahniah.. kau berjaya buat aku menangis! sangat kena dengan aku.. :-(

en.Adam said...

sebelum berani mengetuk pintu hari seseorang,
pastikan orang didalm itu betul-betul orang yang
dicari oleh kita selama ini,jangan main ketuk je:-)

setakat ini belum ada musuh mahupun peminat fanatik lagi,jadi khidmat pukul memukul belum diperlukan lagi,bila dah perlu nanti kitaorang
panggil patung ye???hahaha
:-)

baincardin said...

berdoalah kita banyak2 utk yg terbaik insyaallah,..amin.....:)

a.b geldofg said...

kekasih awal dan akhir.....

niena kierana said...

tak salah untuk mencoba, kerana dengan cobaan kita akan tahu akhiranya.. namun..sebelum mencoba..sediakan diri sekuatnya..
;)

joegrimjow said...

hidup penuh dengan luka
e2 la cabaran
sapu luka dengan ubat
itulah pengubat duka
haha
merepek ape la plak ni
lalala

aloy_paradoks said...

apa yang boleh kukatakan..
ini semua kuasa tuhan.. aku sudah mencuba, tapi tidak berjaya.

kau dan aku, terjauh jauh berbeza.
sungguh jauh bezanya. bagaikan dalam mimpiku.

biar aku mengkhianati cinta,
asalkan jangan aku mengkhianati bahgia...

kerana itu lebih celaka.

aloy_paradoks said...

re; gua rindu kabus itu.. tapi apakan daya, gua kini kembara seorang diri ditanah gersang..
mcm lagu kumpulan kembara lak..
kadang2 hidup gua pun terasa tak ubah mcm balada pemuzik jalanan walau ironinya gua tak pandai main muzik.. ni kalau dibiarkan melalut la gua ni. baik gua setop sebelum penuh page ni dengan tulisan gua, sbb kalau dah penuh dengan gua je nanti orang lain meluat lak..

so sebelum orang meluat baik gua chow..

jumapx said...

sentap!!! hu3

Daoz said...

re:saje je dengki nk deduct mrkah i.i dah wat teaser ckop lah,kan our 2nd poem start dgn 'aku walau pergi akan kembali' tp xsmpat complete plak kan.huhu.

wahyudimy said...

tok...tok...tok

assalamualaikum...nak raptai hari raya boleh?

addyaholix said...

usah kamu mengharap, kalau kamu takut pada kemungkinan.
usah kamu tunggu cinta, kalau kamu takut pada kecewa.

salam jumaat buat kamu cendana!

aloy_paradoks said...

bagi gua sebenarnya banyak perkara dalam hidup ini yg sering tersasar.
hari ini kita bercinta,, esok belum pasti..

sbb kita mula merasakan ada sesuatu rasa tidak enak yang hadir.. mungkin pasangan kita rupanya tidak sesuai dengan kita.. bukan tidak bagus,, tapi tidak sesuai. dan ada sbb sbb lain yg tak dpt dielakkan.

gua masih muda lagi.. mungkin gua silap.

addyaholix said...

kamu bukan pengecut, kamu cuma takut berdepan dengan kemungkinan yang kamu sendiri tak tahu. itu lumrah manusia. cuma jangan mengalah sebelum kamu mula berjuang.