Wednesday, 18 February 2009

kerana aku tidak cukup berani

ada kalanya...
aku
mengutuk angin
mengutuk lautan
mengutuk cahaya bulan

ada kalanya
aku
ingin berada di tengah lautan
yang sedang marah

ada kalanya
aku
ingin berada didalam ribut taufan
yang ganas

agar
lautan yang marah dapat menelan ku
ribut ganas bisa melemaskan ku

biar laut dan ribut
yang bertanggungjawab
kerana aku tidak cukup berani..

12 comments:

~~~ kay ~~~ said...

khabarkan pada sang angin
hentikan pukulan ombak
agar cinta mampu berenang

khabarkan pada sang mentari
terangkan jalan empunya hati
agar dia terus tabah dan berani

have a lovely day!

Dato Paduka Masri said...

wei ko berani... menempuhi semua ini... ketabahan ko aku kagumi... menjg anak bukan tugas ringan.... ok....

ko berani

Re: ada lg... ko jgn takut anak ko aku yg jg... hahahahahahaa... jd lupakan ab....

wahyudimy said...

boleh ke kita bertongkat celaka pada azali?

after all...nice one cendana :)

addyaholix said...

tapi kamu bukan di lautan.
tapi kamu bukan dalam taufan.
kamu kekal disini.
kekal untuk tempuh semua ujian yang dah tersurat untuk kamu.
kerna tuhan mahu kamu jadi lebih berani, berani untuk melawan dunia sekalipon.

ab geldofg said...

biar aku mdakap ko...walau d mana yg ko nak brada...sb aku lah sang plindung....yg ko cari2

azwan bamadhaj said...

kerana engkau tidak cukup berani
maka engkau mahu laut dan ribut yang bertanggungjawab...

persoalannya....

beranikah angin
cekalkah laut
kuatkah ombak
mampukah ribut....

untuk menghadapi sebuah patung....
apatah lagi patung itu patung CENDANA.....

Dato Paduka Masri said...

hahahahahaha.... ab tu sape???

BudAk hijAu said...

menari sungguh!

ajr sket nk tulis cm nie..hehehe..

Daoz said...

halusmu pasir aku tahu kasarmu,
lembutmu laut aku tahu ganasmu,
nyamanmu angin aku tahu kalutmu,
cerahmu mentari aku tahu panasmu,
sempurnamu manusia aku tahu cacatmu.

re:mmg lagu pn by ungu.

kakyang .. said...

salam ziarah ..
semoga terus tabah ..

Dato Paduka Masri said...

entah ko takut ngan die ke...????

byk dah siap... ni tgal sisa2 je... hehehehehehe....

Dato Paduka Masri said...

xpe biar kan je die buat2 xbaca....