Saturday, 24 January 2009

wanita cantik...curang?????

ni hotchat yang aku dengar petang semalam, on the way balik dari Sg Lembing bersama Organik, Alif Ba Ta, Cactus, Remedy dan Khalis...yes...kami ke sg lembing lagi, nanti aku updatekan pasal tu.

so...driving back to UMP, kami dengar hotfm...tajuk hot chat kita hari ini ialah...WANITA CANTIK...CURANG.

WHAT!!!!!!!!!!...kata aku

Eh,,,madam terasa ke...kata organik

Terasa?...I ni cantik ke...hahaha...balas aku...perasan kejap

reaksi mereka.....oooops!!!!!... memang propa

anyway, kami sempat mendengar 4 orang pemanggil, 1 lelaki dan 3 perempuan. Rata2 mereka semua setuju dengan kenyataan itu...rasional mereka....

perempuan cantik ada lebih banyak pilihan...kalau dah banyak pilihan tu, lebih senang untuk curang.....

aku terus boink...

komen budak2 lelaki dlm kereta aku...ala madam, perempuan2 yang call tu mesti semua tak cantik, sebab tu dia orang cakap macam tu...

aku down terus ...huhuhu

aku......walau banyak peluang atau pilihan, kalau tak nak curang, takkan curangnya. kalau memang nak curang, walau cuma ada satu peluang akan tetap curang juga...takde kena mengena dangan cantik atau tidak...

itu kata aku...kau orang aku tak tau la...

28 comments:

miezi said...

mam..i agree dgn u. bukan cantik atau hodoh ukuran nak curang kan?

p/s: agree jugak dgn kata-kata your students tu. ada benarnya mungkin? Eheh

FendyHekka said...

err... setau i 'cantik' tu milik r**a... ooops... tahla madam. mmg la madam kata camtu tp disebabkn byk kes yg popuan cantik curang tu yg dorg associate camtu tu. ha3...

addyaholix said...

itu lebihnya perempuan cantik. bila lagi nak cuba, selagi belum kahwinlah. sebab pada aku perempuan atau lelaki sama saja. tiada bezanya. dah lumrah yang cantik, pasti mahu yang terbaik. kalau aku kacak, mesti aku buat yang sama haha!

ab geldofg said...

pilih dgn try....sama ke? hehehehe

aku suka try bju dulu sbelum pilih heheheheh

gee said...

tak memenuhi kehendak mungkin menyebabkan ramai perempuan cantik yg curang..hehe..tapi terima la jodoh kita seadanya..

jiwa kaco said...

agaknya rumah dia tepi curang bukit kot sebab tu dia curang..

Daoz said...

i tot it was curam bukit.curang eh?dah tukar ke?

kalau tkut tnah runtuh,jgn brumah di tepi tebing,lg2 kalu yg curang.

kalau tkut awek lr,jgn bercnta dgn permpuan cntik,lg2 kalu yg curang.

bakri hafiz hisham said...

curang tu subjektif.
tapi aku lihat ramai orang nak pasangan yang sedap mata memandang,
tak mahu yang cun or hensem sangat,
sebab nanti susah jaga or mahu dirampas orang.

itu yang aku lihat laa.

ataupun dierang pentingkan duit.

tapi itu cerita lain.

wahyudimy said...

~Jgn salahkan aku curang kalau kau tak pandai jaga aku~
teringat bait puisi "blues perempuan curang",yg aku sempat dgr semasa d layar tanchap..Tak tau sapa penyair dia,tp memang catchy..Cari dkt utube.Hehe.Peace !

MaNuSiA_RuMiT said...

hurm...
semua kena ikut hati...

cik siti penguin said...

saya pun setuju..
kdg2 kite tgk ade yg xcantik pun curang jugak, ini semua mainan hati dan perasaan, dan kurang berkaitan dengan rupa.

bakri hafiz hisham said...

ehjap.
aku baru perasan.
cantik lah header blog kau tu
:)

azwan bamadhaj said...

tapi kecantikan tu mcm bonus lah untuk seseorang tu curang....

at least dia ada alasan.... iaitu dia cantik maka sebab tu ramai org nak kat dia dan dia tercurang....

kalau yg x cantik.. xde lah alasan yang konkrit sangat.....

ahhahaahhha

bakri hafiz hisham said...

paranoid?
haha

Otit said...

tak semua wanita yg cantik tu curang.
tak semua wanita yg curang tu cantik.

MOHD. ADHA MOHD. ZAIN said...

salam.. jemput add my blog : www.myadha.com

Mr. azmie said...

perempuan curang msti dikaitkan dgn cantik

Raja Azrul said...

curang?? hahaha...terpulang lah pada individu. Kalau curang sudah tentu ada sebabnya...

tak semestinya cantik atau seksi..kalau dah tak bahagia, pasti akan berlaku curang-curang ni...

marissa norfis said...

alamak madam...klu org nk curang tu cantik or not leh jer anytime kan..kan..kan...hahaha...dunia penuh ngan scandal..xbest2...haha

DrSam said...

cantik dan curang tiada korelasi yang signifikan. Jika peluang yang diberi pasti akan membuka pintu itu, tidak kira lelaki mahupun wanita.

kena amalkan kembali cawat besi dahulu kala :0

ab geldofg said...

mcm dia tu slalu sgt updte bolg dia :p

rantong said...

Sekadar ingat mengingatkan. Doa Qunut Nazilah

“Ya Allah, sesungguhnya kami bermohon pertolongan Mu, kami meminta ampun kepada Mu, kami memohon petunjuk dari Mu, kami beriman kepada Mu, kami berserah kepada Mu dan kami memuji Mu dengan segala kebaikan, kami mensyukuri dan tidak mengkufuri Mu, kami melepaskan diri daripada sesiapa yang durhaka kepada Mu.

Ya Allah, Engkau yang kami sembah dan kepada Engkau kami bersalat dan sujud, dan kepada Engkau jualah kami datang bergegas, kami mengharap rahmat Mu dan kami takut akan azab Mu kerana azab Mu yang sebenar akan menyusul mereka yang kufur Ya Allah, Muliakanlah Islam dan masyarakat Islam. Hentikanlah segala macam kezaliman dan permusuham, Bantulah saudara-saudara kami di mana sahaja mereka berada. Angkatlah dari mereka kesusahan, bala, peperangan dan permusuhan.

Ya Allah, selamatkanlah kami dari segala keburukan dan janganlah Engkau jadikan kami tempat turunnya bencana, hindarkanlah kami dari segala bala kerana tidak sesiapa yang dapat menghindarkannya melainkan Engkau, ya Allah.”
Sumber: JAKIM
View Profile: Rantong

WanHidayat said...

Mdm...yea ke???...tapi itu adalah alasan yang sungguh normal dan rasional tapi pada pendapat sy...sama seperti mdm...bila ada puluang semua akan jadi...walau sekali...

Cantik itu hanya bonus...ramai sungguh di antara kita yang mahu cari yang cantik2 sahaja....cantik fizikal tapi cantikkah di dalamnya....

Sama2 lah kita fikir....

Aras said...

yeah..
setuju ngn auntie mala..
heuheu..
lau cantik ke x cantik ke nk curang..
curang jgk kan..
so yg isu wanita cantik ni kes die cantik jer.. lau x cantik xde jd isu plak..
huhu..

WanHidayat said...

Mdm....setuju ngn mdm...bila ada shaja ruang...semua org akan curang...susah untuk ita tafsir PENGECUALIAN....arghhhh....

Tak puas sembang2 ngn mdm tmpoh hari...

patungcendana said...

aras...
betul tu
kalau tak lawa, takde orang kisah pun dia curan ke tidak... :-)

Daoz said...

perempuan cntik mcm mknan yg sedap.sape xske mknan yg sedap?

effie said...

beauty is in the eyes of beholder..

curang = mencari yang lebih baik

hidup dan mati = once

dunia sekarang = berjalan sama laju,berlari sama pantas..lambat,tinggal...

setia = effie..hohoho :P

thats the reality..
ops..