Wednesday, 7 January 2009

the flip side - ya...ini pun untuk kamu

Ya..kamu memang pandai menggunakan ayat2 pondok buruk untuk membuat orang bersimpati dengan kamu. Sesiapa yang membaca entry kamu pasti akan terpedaya dengan ayat2 kamu, dan pasti mereka akan mengganggap kamu sebagai an innocent victim dalam situasi itu…sedangkan pada hakikatnya kamu juga adalah salah seorang dari antagonist nya.

Tak banyak yang nak aku katakan tentang dunia pertama kerana aku memang sudah tak mahu terlibat lagi dalam dunia itu…

What pisses me off is the way you portrayed the situation…as if you are totally blameless in the situation…when in actual fact, you are the one who triggers the whole chain reaction.

Sudah beberapa kali aku bertanya…kenapa kamu tiba2 berubah…kenapa …sebelum ini hampir setiap hari kamu akan sms aku…dan tiba2 kamu stopped? Dan setiap kali aku bertanya kamu akan memberi jawapan yang sama…aku busy…takkan tiba2 saja kamu jadi sangat busy sedangkan sebelum ini pun kamu berkerja juga.

aku quote kamu…’ selalu aku berprasangka… namun jarang sekali hati ini menipu….. ‘ aku juga begitu..aku buat andaian…mungkin kamu sudah ada girlfriend sekarang…tapi kalau ada girlfriend pun takkan langsung tak boleh sms aku lagi… apakah aku hanya sahabat kamu dimasa kamu sunyi…bila dah jumpa apa yang kamu mahu…disaat kamu dah bahagia…aku kamu singkirkan begitu sahaja…tahukah kamu perasaan aku terguris? itukah persahabatan bagi kamu?

Kan aku pernah bertanya…kamu dah ada girlfriend ya…tapi kamu menafikannya…aku tak faham …kenapa kamu tak boleh berterus terang… apa yang kamu takutkan… berterus terang saja…aku akan faham, aku pun pernah bercinta… …apa sebenarnya yang kamu mahu dari aku?

Kamu boleh berkata…aku bukan jenis yang suka berterus terang…namun kamu sendiri yang menulis…and I quote…’kini bukan lagi masa untuk pujuk memujuk, ada yang menggusarkan, terus terang sahaja, dan perlu diingat, perlu juga untuk menerima kenyataan.‘

siapa sebenarnya yang tidak berani berterus terang...kamu atau aku?...jadi apa yang kamu tulis itu hanya lip-servis? Kamu expect sahabat2 kamu untuk berani berterus-terang...tapi kamu sendiri...? itu cara kamu bersahabat?

Aku quote lagi...‘ Jangan asyik terlalu dibuai mimpi dan fantasi, jangan terlalu asyik dengan perasaan...‘

Siapa yang terlalu dibuai mimpi dan terlalu asyik dengan perasaan...aku?
Bukan aku yang tiap-tiap malam perlu berkepit dengan girlfriend hingga tak ingat dunia...sehingga tak boleh nak tinggalkan girlfriend walau satu malam pun untuk bersama2 spend time dengan kawan2 yang bukan selalu datang berkumpul pun...satu malam sahaja...itu pun tak boleh kamu lakukan... satu malam tak peluk girlfriend tak boleh ke...kata orang timur....


That was actually the last straw...kalau kamu tidak terlalu dibuai mimpi hingga terlupa akan kawan2 mu, pasti tragedi itu takkan berlaku...pasti kita masih bersahabat...satu malam sahaja...apparently that was too much to ask for...

Hingga kini aku masih lagi tidak mengerti kenapa kamu takut untuk berterus-terang dengan aku...kanapa kamu tidak berani untuk berlaku jujur...apa sebenarnya yang kamu mahu aku lakukan?

Kamu mahu aku jadi payung untuk kamu berteduh in the case of...hujan ditengah hari...kamu mahu aku jadi safety net just in case sayap kamu patah? Aku boleh lakukan itu semua...kerana kamu sahabat aku...tapi, aku perlu kamu berlaku jujur... namun itu yang tak boleh kamu lakukan...lalu aku pergi...apa lagi aku nak buat?

jiwa kamu bergolak?...don't insult my intelligence. Tak ada sebab untuk jiwa kamu bergolak...bukan kah kamu sedang bahagia kini...bukan kah kawan2 kita masih ada...mereka masih berkawan dengan aku, dan mereka juga masih berkawan dengan kamu...so...apa masalahnya...kamu kan ada kekasih dan kawan2 dalam dunia kamu...Cuma aku saja yang tiada ...tapi itu atas pilihan kamu sendiri...kamu tahu aku akan tersinggung, kamu tahu apa aku akan lakukan...but you risked it anyway...itu yang kamu mahu...itulah yang aku berikan...kenapa masih tak puas hati?...apa lagi yang kamu mahu dari aku?...aku juga sudah mual...aku juga sudah tawar hati...

kamu rasa tulisan aku ini kejam? ...i am a scorpio woman after all...

9 comments:

redzuwan said...

madam,

seribu satu persoalan yang tengah berlegar-legar di benak pemikiran aku at this moment?

adakah ni one of the reason kenapa ada orang menolak pelawaan aku untuk ke sana?

betul juga, mungkin aku tak berada di kondisi kalian berdua..

tapi aku yakin ini bukan caranya..

Raja Azrul said...

madam..

u memang scorpion...huhuhu, takpelah..at least u berterus terang bout you feeling...

redzuwan..sian ko, jangan confius!!

DrSam said...

Sis,

Almost too often, people take things for granted just because you will always be there when thing didn't turn out well for them.

DrSam said...

one more thing..you vid blocked the first para of your entry..:)

addyaholix said...

cik seri cendana,
saya guna "saya" berbanding "aku" sebelum ini ok.

kamu tak kejam, cuma lebih berterus-terang. dan saya selesa dengan yang satu itu.

ermm! mungkin dia bukan sahabat, mungkin juga bukan teman kamu. tapi dia mungkin cuma seorang kawan!

jiwa kaco said...

berterus terang mungkin pahit bagi org menerimanya...
tapi itulah hakikatnya

jgn biar kan jiwakaco terus

redzuwan said...

madam,

seribu satu persoalan yang tengah berlegar-legar di benak pemikiran aku at this moment?

adakah ni one of the reason kenapa ada orang menolak pelawaan [aku][deleted][saya] untuk ke sana?

betul juga, mungkin [aku][deleted][saya] tak berada di kondisi kalian berdua..

tapi [aku][deleted][saya] yakin ini bukan caranya..

ab geldofg said...

tklah kjam..tapi aku rasa lain mcm je......

Kadrieana Zahiera Yasin said...

madam,

mungkin betul kata 9.3.6.3...kami tidak berada di kondisi kamu...

tapi kami berharap agar kamu masih seperti dulu dgn nya...

kerana kadang kala aku jua cemburu dgn kemesraan kamu berdua sebagai pasangan sahabat...

tapi aku gembira bila kamu berdua baik...

ingat bahawa persahabatan itu umpama air yang mengalir, ianya takkan putus sebalik nya boleh membuatkan cabang baru...

aku sayangkan kesemua sahabat2 ku...

korg segalanya bagi ku...kebahagianan korg adalah kebahagianku jua...

luv to be one of ur buddies...tq madam...

p/s: i kadang2 mengarut jugak kan